Archiwista
Szkoda, że w naszej Uczelni wstrzymano w tym roku wszelkie wydatki, łacznie z zakupem papieru toaletowego.....
ale może ktoś będzie zainteresowany:
XV edycja seminarium w cyklu Archiwizacja Dokumentów Elektronicznych
ZARZĄDZANIE ELEKTRONICZNĄ ARCHIWIZACJĄ - rozwiązania programowe i storage’owe
Warszawa, 15 grudnia 2010 r.
Program:
10:00 Objęcie prowadzenia obrad i wykład wprowadzający: Zasady bezpieczeństwa w zarządzaniu dostępem i w archiwizacji dokumentów elektronicznych
W trakcie wykładu zostaną przypomniane zasady związane z bezpieczeństwem dokumentu elektronicznego, a także z dostępem do dokumentu, jego przesyłaniem i doręczaniem, oraz archiwizowaniem.
Zostanie przedstawione jak należy zapewniać integralność, poufność i dostępność dokumentów elektronicznych i jakich technik należy używać w tych procesach.
Zostaną omówione konsekwencje zmian jakie miały miejsce w Ustawie „o Informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne” w obszarze uwierzytelniania
Wiesław Paluszyński, wiceprezes Polskiego Towarzystwa Informatycznego
10:30 Case study: Dobre praktyki z wdrażania systemów elektronicznego archiwum dokumentów (na przykładzie kilku rozwiązań):
- realizacja wymogów prawa (jak długo zajmuje dostosowanie się do nowych wymagań);
- elastyczność systemu vs. nieustające zmiany legislacyjne;
- nowa instrukcja kancelaryjna oraz rozporządzenie dotyczące elektronicznych dokumentów;
- jak uniezależnić się od dostawcy rozwiązania.
Mirosław Januszewski, Stowarzyszenie PEMI
11:10 Wykład: Normy i standardy archiwizacji dokumentów elektronicznych:
- Uwarunkowania prawne archiwizacji dokumentów elektronicznych;
- Procedury przechowywania – warunki dla systemów informatycznych, służących do archiwizacji dokumentów elektronicznych;
- Wymóg podpisu kwalifikowanego w przypadku dokumentów wewnętrznych w instytucji lub firmie;
- Brakowanie (niszczenie) oraz zasady przekazywania dokumentów do archiwów państwowych;
- Zasady obowiązywania instrukcji kancelaryjnej.
dr Sylwia Kotecka, CBKE, Uniwersytet Wrocławski
12:00 Przerwa, poczęstunek
12:30 Wykład: Wykorzystanie back-upu do potrzeb archiwizowania dokumentów
Systemy archiwizacji dokumentów i systemy backupowe coraz bardziej się rozbudowują. Przez to coraz bardziej również przenikają się funkcjonalnie.
Patrząc przez pryzmat systemów archiwizacji i obiegu dokumentów można stwierdzić, że w wielu przypadkach można zastosować dobry system obiegu dokumentów który uwzględni potrzeby w zakresie zabezpieczenia danych już w swojej budowie lub umożliwia zrealizowanie tego celu w ramach przyjętego obiegu dokumentów.
Patrząc od strony systemów backupu - klasyczne systemy tworzenia kopii zapasowych napotykają nierozwiązywalne przeszkody w zakresie obecnych wymagań archiwizacji dokumentów. Jednak nowoczesne systemy backupu to pojęcie bardzo szerokie i istnieje coraz więcej nowatorskich podejść do systemów backupu z których szereg umożliwia realizację zadań archiwizacji lub nawet migrują w stronę systemów zarządzania cyklem życia dokumentów. Jest to jeden z dwóch głównych kierunków związanych z rozwojem systemów backupowych.
Marcin Gosiewski, ekspert
13:10 Prezentacja: Zarządzanie dostępem do zasobów elektronicznych
ELO Digital Office Sp. z o.o.
13:40 Przerwa na kawę
14:10 Wykład: Ochrona danych osobowych i informacji poufnych w warunkach archiwizowania dokumentów elektronicznych
- zagadnienia ogólne ochrony informacji w firmie,
- zasady ochrony danych osobowych, niektórych tajemnic sektorowych oraz informacji niejawnych,
- znaczenie ochrony informacji w świetle przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
- różne tajemnice - wspólne zasady ochrony informacji?
- przepisy o archiwizacji a ochrona informacji.
dr Arwid Mednis, Kancelaria Wierzbowski Eversheds
14:50 Dyskusja panelowa (blok konsultacyjny – wg tematów zgłoszonych jako istotne, przez uczestników poprzedniego seminarium)
- Odpowiedzialność prawna za zapewnienie bezpieczeństwa i właściwe przechowywanie danych elektronicznych;
- Dopuszczalność posługiwania się dokumentami elektronicznymi;
- Zasady funkcjonowania archiwum, zakładowego, przyjmującego dokumentację elektroniczną;
- Zagrożenia dla dokumentu elektronicznego;
Arwid Mednis, Wiesław Paluszyński, Sylwia Kotecka
15:30 Zakończenie programu, wręczenie certyfikatów
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Termin: 15 grudnia 2010 r.
Miejsce: Warszawa
Koszt udziału 1 osoby wynosi:
420 zł + 22% VAT – zgłoszenia do 30 listopada 2010 r.
550 zł + 22% VAT – zgłoszenia od 1 grudnia 2010 r.
900 zł + 22% VAT – zgłoszenia firm sektora IT
Powyższy koszt obejmuje: udział w obradach, materiały zawierające omówienie wszystkich wykładów, konsultacje pozaprogramowe, certyfikat udziału, bufet kawowy i lunch w przerwach.
______________________________________________________________________________
Zgłoszenia:
Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego:
faksem – formularz w załączeniu
bądź elektronicznie: http://www.cpi.com.pl/imprezy/2010/zea/formularz_cc.php
______________________________________________________________________________
Organizator zastrzega możliwość odmowy przyjęcia zgłoszenia w wybranym terminie ze względu na brak wolnych miejsc. O przyjęciu decyduje kolejność przesyłania zgłoszeń.
Wszelkie informacje można uzyskać pisząc na adres mailto:cpi@cpi.com.pl lub telefonicznie (022) 870-69-78
______________________________________________________________________________
Biuro organizacyjne:
Centrum Promocji Informatyki sp. z o. o.
tel. /22/ 870 69 78, /22/ 871 85 51
fax /22/ 870 69 95, /22/ 871 85 56
ul. Międzyborska 50, 04 -041 Warszawa
NIP 526-020-98-40, KRS 0000208659
XIII wydział gospodarczy KRS
Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie
wysokość kapitału zakładowego 50 000
www.cpi.com.pl
Offline