Archiwista
Nic tylko się szkolić:)
II seminarium w cyklu Informatyzacja Instytucji Kultury
INSTYTUCJE KULTURY W INTERNECIE (centra i ośrodki kultury, teatry, biblioteki, etc)
7 grudnia 2010r., Warszawa
Program:
10:00 Wykład i dyskusja: Od wirtualnej sztuki do wirtualnego muzeum
Sztuka nowych mediów, interaktywna i wirtualna, lokująca się coraz częściej na platformie internetowej, stanowi wyzwanie dla instytucji galeryjno-muzealnych. Jej parametry oraz sposoby udostępnianie odbiorcom tworzonych w tym układzie dzieł, czynią tradycyjne wyznaczniki muzealnej ekspozycji w zasadniczy sposób niedostosowane do nowomedialnych standardów. Jej obecność w systemie świata sztuki, stanowiąc dramatyczne wyzwanie wobec tego świata aksjomatów i porządków, może w konsekwencji prowadzić do dwojakiego rodzaju konsekwencji. Z jednej strony, instytucje muzealne zmuszone są w odpowiedzi do podjęcia trudu transformacji, dostosowującej jej standardy i reguły działania do potrzeb sztuki nowych mediów. Z drugiej strony, sztuka nowych mediów inspiruje procesy rozwijania się strategii kuratorskich i wystawienniczych, lokujących się poza bądź obok tradycyjnych struktur instytucjonalnych, dostosowanych do oczekiwań świata nowych mediów. Rozwój obu tych strategii wyznacza obszar spotkania sztuki nowych mediów i instytucji świata sztuki, prowadząc w niektórych wypadkach do kształtowania się nowych instytucjonalnych reguł dostosowanych do wirtualnego środowiska sztuki.
Prof. Dr hab. Ryszard Kluszczyński (Uniwersytet Łódzki, Katedra Mediów i Kultury)
11:20 Wykład: Europana – promocja zasobów lokalnych i regionalnych w skali europejskiej
- czym jest Europeana i jaką ma pełnić rolę dla instytucji kultury krajów europejskich?
- jakie korzyści płyną ze współpracy z Europeaną?
- jakie instytucje mogą z Europeaną współpracować, jakie już to robią?
- co zrobić, aby promować zbiory i działalność instytucji kultury poprzez Europeanę?
Agnieszka Lewandowska (analityk systemów komputerowych i członek Zespołu Bibliotek Cyfrowych Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego)
12:20 Przerwa na lunch
12:50 Wykład: Teatr internetowy – czyli nowe media w kulturze
- sieć w teatrze - teatr w sieci
- neTTheatre - pierwszy teatr internetowy na świecie
- rewolucja technologiczna -eksplozja systemów komunikacji- ewolucja percepcji-entropia obecności
- internauta - widz pozornie nieobecny
Tomasz Rodowicz (Stowarzyszenie Teatralne Chorea)
13:30 Wykład: Lokalne instytucje kultury w internecie - blaski i cienie wirtualnego oblicza
- lokalne instytucje kultury wobec internetu i swojej w nim obecności (stosunek do idei - koncepcja jej realizacji - możliwości techniczne - potencjalni odbiorcy i ich kompetencje)
- wirtualne oblicza lokalnych instytucji kultury: typowe mankamenty internetowych autoprezentacji – możliwości ich usunięcia (na przykładach)
- jak być może? (wzorce pozytywne)
- dlaczego warto podjąć wysiłek?
dr Wojciech Mazur (Instytut Studiów Regionalnych, Uniwersytet Jagielloński)
14:10 Przerwa na kawę
14:30 Wykład: Promocja instytucji kultury w internecie
- komunikacja internetowa i aktywność w serwisach web2.0 (blogi, serwisy społecznościowe)
- być albo nie być w wyszukiwarce (kilka uwag o pozycjonowaniu)
- reklama kultury w Internecie (jak korzystać z możliwości reklamowych i promocyjnych w Internecie)
Dominik Pokornowski (Centrum Sztuki Współczesnej "Znaki czasu" w Toruniu)
15:20 Wykład i konsultacje: Prawo autorskie – z uwzględnieniem specyfiki instytucji kultury
- problemy przekładów, adaptacji, etc
- prawo autorskie a prawo własności
- nadzór autorski – problemy prawne
- problem plagiatu – próby rozwiązań prawnych
Mec. Rafał Golat (Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego – Departament Prawny)
16:00 Zakończenie programu, wręczenie certyfikatów
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Termin: 7 grudnia 2010 r.
Miejsce: Warszawa
Koszt udziału jednej osoby dla przedstawicieli teatrów i instytucje kultury:
420 zł + 22% VAT – przy nadesłanym zgłoszeniu do 26 listopada
550 zł + 22% VAT - przy nadesłanym zgłoszeniu od 27 listopada
Dla przedstawicieli firm z sektora IT:
900 zł + 22% VAT
Powyższy koszt obejmuje: udział w obradach, materiały zawierające omówienie wszystkich wykładów, konsultacje pozaprogramowe, certyfikat udziału, bufet kawowy i lunch w przerwach.
______________________________________________________________________________
Zgłoszenia:
Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego:
faksem – formularz w załączeniu
bądź elektronicznie: http://www.cpi.com.pl/imprezy/2010/iin/formularz_cc.php
______________________________________________________________________________
Organizator zastrzega możliwość odmowy przyjęcia zgłoszenia w wybranym terminie ze względu na brak wolnych miejsc. O przyjęciu decyduje kolejność przesyłania zgłoszeń.
Wszelkie informacje można uzyskać pisząc na adres mailto:cpi@cpi.com.pl lub telefonicznie (022) 870-69-78
______________________________________________________________________________
Biuro organizacyjne:
Centrum Promocji Informatyki sp. z o. o.
tel. /22/ 870 69 78, /22/ 871 85 51
fax /22/ 870 69 95, /22/ 871 85 56
ul. Międzyborska 50, 04 -041 Warszawa
NIP 526-020-98-40, KRS 0000208659
XIII wydział gospodarczy KRS
Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie
wysokość kapitału zakładowego 50 000
www.cpi.com.pl
Offline