Archiwista
49 edycja seminarium w cyklu Akademia Prawa Komputerowego
ARCHIWA ZAKŁADOWE A DOKUMENTACJA ELEKTRONICZNA
Warszawa, 29 czerwca 2011 r.
Archiwum zakładowe to komórka organizacyjna lub jej część w jednostce, zajmująca się czasowym przechowywaniem materiałów wytworzonych w danej instytucji oraz przez nią otrzymanych, a niepotrzebnych już do bieżącego urzędowania. Archiwum zakładowe zajmuje się także ewidencjonowaniem, udostępnianiem oraz - po upływie ustawowo określonego czasu - przekazywaniem swoich materiałów archiwalnych kat. A do właściwego terytorialnie archiwum państwowego, a także brakowaniem dokumentacji niearchiwalnej.
Podczas seminarium przedstawimy Państwu informacje o tym jak należy organizować działania archiwum zakładowego, jak tworzyć akta sprawy w postaci cyfrowej oraz jakie są przewidywane funkcje archiwum zakładowego w warunkach EZD, a p. Kazimierz Schmidt odpowie na Państwa pytania i wyjaśni wątpliwości związane z nową instrukcja kancelaryjną.
Zapraszamy do udziału.
Prowadzenie obrad: Kazimierz Schmidt, Departament Społeczeństwa Informacyjnego MSWiA
10:00 Wykład wprowadzający: Archiwistyka cyfrowa - już czy zaraz?
dr Wojciech Woźniak, Narodowe Archiwum Cyfrowe
10:45 Wykład: Jak tworzyć akta sprawy w postaci cyfrowej
Zbigniew Solarski, Podkarpacki Urząd Wojewódzki
11:20 Case study: Jak tworzymy akta sprawy w postaci cyfrowej
- Rejestracja przesyłek wpływających i wychodzących
- Wykonywanie dekretacji, akceptacji
- Gromadzenie przyporządkowanych do właściwych spraw wszelkich dokumentów elektronicznych mających znaczenie dla udokumentowania przebiegu załatwiania i rozstrzygania tych spraw prowadzenie rejestrów
Magdalena Sawicka, pracownik Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku
12:15 Przerwa na lunch
12:45 Wykład i dyskusja: Przewidywane funkcjonowanie archiwum zakładowego w warunkach EZD
- Rola przy tworzeniu akt spraw (doradzanie i koordynacja)
- Przejęcie nadzoru nad aktami spraw w EZD
- Przejmowanie składów chronologicznych
- Udostępnianie przejętych akt
- Przekazywanie do archiwów państwowych.
Kazimierz Schmidt, Departament Społeczeństwa Informacyjnego MSWiA
13:45 Wykład: Organizacja i zasady działania archiwum zakładowego
- Organizacja archiwum zakładowego
- status prawny archiwum zakładowego
- terminologia
- instrukcja o organizacji i funkcjonowaniu archiwum zakładowego
- Zadania archiwum zakładowego, w szczególności:
- przejmowanie dokumentacji w postaci tradycyjnej i elektronicznej (zasady i nomy)
- przechowywanie i zabezpieczanie (normalizacja wyposażenia, mebli, aparatury i urządzeń)
- ewidencjonowanie
- udostępnianie
- brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
- przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwów państwowych
- Wykorzystanie narzędzi informatycznych w „tradycyjnym” archiwum zakładowych
Mgr Katarzyna Pepłowska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika
14:20 Przerwa, poczęstunek
14:40 Wykład i dyskusja: Nowa instrukcja kancelaryjna - najważniejsze zagadnienia w świetle przekazywanych do MSWiA pytań i wątpliwości.
- Kryteria wyboru sposobu dokumentowania załatwianych i rozstrzyganych spraw (EZD czy tradycyjnie?)
- Ważniejsze definicje (dokument elektroniczny, odwzorcowanie cyfrowe a naturalny dokument elektroniczny, sprawa i akta sprawy, metadane, pismo, przesyłka)
- Zakres podmiotowy obowiązywania nowej instrukcji,
- Korespondencja przychodząca - drogi wpływu do urzędu (papier, e-mail, elektroniczna skrzynka podawcza)
- Wewnętrzny obieg akt i dokumentów elektronicznych w urzędzie - dlaczego elektroniczne akta sprawy mają być tylko w komórce merytorycznej
- Instrukcja kancelaryjna w kontekście innych przepisów wprowadzonych ustawą z 12 lutego 2010 o zmianie ustawy o informatyzacji (w tym w sprawie sporządzania i doręczania pism w postaci dokumentów elektronicznych)
Kazimierz Schmidt, Wydział Systemów Informatycznych Administracji Publicznej Departamentu Informatyzacji MSWiA
16:00 Zakończenie programu, wręczenie certyfikatów
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Termin: 29 czerwca 2011 r.
Miejsce: Warszawa
Koszt udziału 1 osoby wynosi:
390 zł + 23% VAT - zgłoszenia do 10 czerwca
570 zł + 23% VAT - zgłoszenia od 11 czerwca
900 zł + 23% VAT - przedstawiciele firm sektora IT oferujących produkt lub usługę z zakresu tematycznego seminarium
Powyższy koszt obejmuje: udział w obradach, materiały zawierające omówienie wszystkich wykładów, konsultacje pozaprogramowe, certyfikat udziału, bufet kawowy i lunch w przerwach.
______________________________________________________________________________
Zgłoszenia:
Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego:
faksem – formularz w załączeniu
bądź elektronicznie: http://www.cpi.com.pl/imprezy/2011/azde … arz_cc.php
______________________________________________________________________________
Organizator zastrzega możliwość odmowy przyjęcia zgłoszenia w wybranym terminie ze względu na brak wolnych miejsc. O przyjęciu decyduje kolejność przesyłania zgłoszeń.
Wszelkie informacje można uzyskać pisząc na adres mailto:cpi@cpi.com.pl lub telefonicznie (022) 870-69-78
______________________________________________________________________________
Biuro organizacyjne:
Centrum Promocji Informatyki sp. z o. o.
tel. /22/ 870 69 78, /22/ 871 85 51
fax /22/ 870 69 95, /22/ 871 85 56
ul. Międzyborska 50, 04 -041 Warszawa
NIP 526-020-98-40, KRS 0000208659
XIII wydział gospodarczy KRS
Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie
wysokość kapitału zakładowego 50 000
www.cpi.com.pl
Niniejsze zaproszenie przesyłane jest wyłącznie do uczestników, lub osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie informacji o seminariach podczas rozmowy telefonicznej.
Jeśli nie chcą Państwo otrzymywać informacji o najnowszych imprezach CPI proszę o odesłanie emaila wpisując NIE, zachowując treść wiadomości.
Offline